Marktmannen werkt volgens een gestructureerde aanpak om klanten te helpen bij hun online uitdagingen. Wij kijken naar huidige prestaties, naar de ambities van de ondernemer en vervolgens gaan we over tot de uitvoering van het plan.
-
Huidige Online Prestaties
Allereerst bekijkt Marktmannen hoe u het op dit moment online doet. De huidige online prestaties meten we op basis van 5 online marketing pijlers:-
1. Toegevoegde waarde
- Uniek/onderscheidenheid
- Kosten voor de klant
- Gemak
- Service
- Relatie met offline krachten
-
2. Onderscheidende communicatie
- Branding
- Website: kenmerken zoals content, usability etc.
- Mobiel/apps
-
3. Acquisitie
- Kanalen
- Zoekmachine optimalisatie
- Zoekmachine adverteren
- Bannering
- Partnerships
- Social Media
- Online PR
-
4. Conversie
- Duidelijke doelstellingen
- Conversie mogelijkheden (macro/micro)
- Leadgeneratie mogelijkheden
- Buttons, formulieren
-
5. Loyaliteit
- Leads naar klanten
- Database en e-mail
- Klant ambassadeurs
Zo krijgt u een compleet beeld van uw huidige online sterktes en waar nog ontwikkelmogelijkheden zijn en kansen liggen.
-
-
Online Ambities
Na de 0-meting bespreken we met u wat u wilt bereiken met uw bedrijf en welke toegevoegde waarde online hierin kan spelen.- We formuleren doelstellingen
- Spreken duidelijk af wanneer we doelstellingen behalen
- Formuleren de online strategie
- Maken keuzes in de volgorde, welke online instrumenten, geld en tijd
-
Online executie
Nu het fundament en de uitgangspunten staan, gaan we aan de slag met alle instrumenten die ons daarvoor ter beschikking staan:
Marktmannen kan het hele traject uit handen nemen of we kunnen afspreken welke onderdelen u zelf oppakt en welke wij voor u doen. Alles is bespreekbaar