Tegenwoordig is alleen het hebben van een website niet meer onderscheidend. In het hedendaagse internet volgen de ontwikkelingen elkaar snel op. De moderne ondernemer staat voor een groot aantal vragen:
- Welke impact heeft online op mijn business?
- Hoe beheer ik de online activiteiten?
- Wat doe ik zelf en wat besteed ik uit?
- Hoe kan ik social media optimaal gebruiken?
- Hoe krijg ik meer bezoekers via Google?
- Moet ik online adverteren?
Terecht dat u zich hier druk over maakt. Online biedt enorme kansen en uitbreidingsmogelijkheden voor uw business. Echter, te vaak zien we dat er te makkelijk wordt gedacht over internet en online business. Dat er ad hoc beslissingen worden genomen. Dit is inefficiënt vanuit het oogpunt van middelen en strategie.
Want online is meer dan een extra kanaal dat je naast je huidige business model plakt. Als je alles uit online wilt halen zet je de klant centraal, bekijk je waar je waarde wil toevoegen en hoe je je online en offline contactmomenten met de klant wil organiseren. Het is dus vaak opnieuw naar je business kijken.
Het bijzondere van online is dat de klant helemaal centraal komt te staan. Door markt- en prijstransparentie en toenemend gebruik van social media moet u opnieuw bekijken hoe u uw (toekomstige) klanten het beste gaat bedienen:
- Hoe ontdekt en zoekt de klant mijn product?
- Hoe overweegt de klant mijn product en kijkt hij naar concurrenten?
- Waar schaft hij mijn product aan?
- Hoe wil mijn klant service ontvangen?
Marktmannen adviseert, regisseert en voert uit in online marketing. We kunnen zelfs de hele online marketing overnemen. Zo kunt u zich focussen op waar u het beste in bent, namelijk ondernemen.
Bekijk nu in onze werkwijze wat we voor u kunnen betekenen.
Wilt u eens met de marktmannen vrijblijvend van gedachten wisselen? Laat het ons weten!